مجله آموزشی شنارو

آموزش شنا تهرانپارس

پرسیدن از غواص غواصی در مورد غواصی پاسخی شبیه به سوال پرسیدن از یک مادربزرگ در مورد نوه هایش خواهد داشت. پاسخ می تواند ساعت ها ادامه داشته باشد. با این حال، برخلاف مادربزرگ، داستان‌های غواص بسیار هیجان‌انگیز است و ممکن است شروع به حسادت به تجربیات آنها کنید. در حالی که داستان های مادربزرگ فقط به تعداد کمی علاقه مند است، داستان های غواص جذابیت جهانی بیشتری خواهد داشت.(آموزش شنا تهرانپارس)

آموزش شنا تهرانپارس

آموزش شنا تهرانپارس

داستان ها ممکن است از اولین برخورد آنها با گونه مورد علاقه یا زیبایی یک صخره مرجانی در روز و شب صحبت کنند. آنها ممکن است سعی کنند احساس بی وزنی یا حس خوب تماشای زندگی روی صخره را برای شما توضیح دهند. رویاهای شما به یاد کشتی های غرق شده ای است که او توصیف کرد یا لاک پشت هایی که به شما گفته بود در کنار او شنا کردند. داستان‌های آن‌ها ممکن است افق‌های جدیدی را برای شما باز کند تا ابتدا در نظر بگیرید و بعد خودتان را کشف کنید.

این ماجراجویی شگفت‌انگیز برای همه یکسان آغاز می‌شود… با گواهینامه غواصی شما.
غواصی فعالیتی است که شبیه هیچ فعالیت دیگری نیست

در روزهای اولیه غواصی، اوایل دهه 1950، اسکوبا همیشه با حروف بزرگ SCUBA، مخفف دستگاه تنفس زیر آب خوددار، نامیده می شد. غواصی غواصی یک فعالیت ماچو خطرناک بود که فقط توسط افراد بسیار مناسب و ماجراجو انجام می شد.آموزش شنا تهرانپارس

در دهه‌های بعدی، اسم و فعل scuba به وجود آمد، زیرا SCUBA ایمن‌تر و پذیرفته‌تر شد. غواصی اکنون به عنوان یک ورزش در نظر گرفته می شود و تمام اعضای خانواده بالای 10 سال می توانند از آن لذت ببرند. درک بهتر فیزیک، تجهیزات بهتر و الزامات آموزشی سخت، SCUBA را از خطر بالا به SCUBA تبدیل کرده است که ایمن تر از اسب سواری است.

یک غواص آموزش ندیده در مقایسه با یک غواص گواهی شده در معرض خطر بسیار بالایی برای آسیب حتی مرگ است. آموزش تفاوت را ایجاد می کند. در حالی که الزامات آموزشی امروزی سخت هستند، اما واقعاً چندان دشوار نیستند. این پیشینه خطر و نیاز به آموزش، بسیاری از غواصان بالقوه را از غواص شدن دور کرده است.

برای دیگران، به یک مانع تبدیل می شود زیرا گیج کننده است و مطمئن نیستند که چگونه شروع کنند. ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا بفهمید چگونه شروع کنید، بنابراین وقتی کسی از شما در مورد غواصی می پرسد، خاطرات خود را خواهید داشت که مردم را با آنها شگفت زده کنید.
دو غواص در آب آبی شکل گرفته اند
دو غواص در آب آبی شکل گرفته اند

آموزش شنا تهرانپارس
غواص گواهی شده چیست؟

صنعت غواصی در بیشتر موارد خود تنظیم می شود. به طور کلی هیچ روش صدور مجوز یا قوانین آموزشی توسط دولت وجود ندارد. اگر قوانین دولتی وجود داشته باشد، آنها معمولاً فقط می گویند غواصان باید توسط یک آژانس بین المللی شناخته شده تأیید شده باشند.

در سرتاسر جهان، صدها آژانس اعتباربخشی مختلف وجود دارد که طبق استاندارد ISO آموزش می بینند. آنها هر کدام کارت های گواهینامه خود را صادر می کنند که معمولاً C-Card نامیده می شود که به شما امکان می دهد سطح گواهینامه غواصی خود را نشان دهید. این آژانس ها موافقت نامه های پذیرش متقابل دارند که می توانند آموزش های خود را در سراسر جهان قبول کنند.

هنگامی که برای اولین بار شروع به دریافت گواهینامه غواصی خود می کنید، اصطلاحات استفاده شده ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسند. در اینجا برخی از “گواهینامه های غواصی” که ممکن است درباره آنها بشنوید آورده شده است:

آموزش شنا تهرانپارس

Discover Scuba Diver: برنامه Discover Scuba Diver که اغلب Try Scuba یا یک دوره استراحتگاه نامیده می شود، پس از پایان دوره به شما گواهی می دهد، اما این گواهینامه غواصی نیست. این برنامه به گونه ای طراحی شده بود که در استراحتگاه ها به عنوان وسیله ای برای تشویق مهمانان استراحتگاه برای ثبت نام در دوره صدور گواهینامه استفاده شود. این دوره اولین بخش دانش و اولین فعالیت آب محدود برنامه های صدور گواهینامه را تقلید می کند. بیشتر استراحتگاه ها نیز میهمان را به داخل آب های آزاد در اعماق کم می برند. از نقطه نظر بازاریابی، مانند یک فروشنده ماشین است که سعی می کند یک خریدار بالقوه را متقاعد کند که روی صندلی راننده بنشیند. به همین ترتیب، یک مربی غواصی می‌داند که وقتی در زیر آب قرار می‌گیرید، پتانسیل ثبت نام در یک دوره بسیار افزایش می‌یابد. با این حال، این به هر دو صورت کار می کند. اگر می‌خواهید غواص شوید و مطمئن نیستید که برای شما مناسب است، برنامه Discover Scuba به شما فرصتی می‌دهد تا درایو آزمایشی غواصی کنید.
گواهینامه غواصی: این اولین سطح گواهینامه غواصی است، اما بسته به آژانس شما لزوماً یک گواهینامه کامل نیست. این دوره نیمه اول دوره گواهینامه غواص در آب های آزاد (OWD) است. غواصانی که این سطح گواهینامه را تکمیل می کنند، در هنگام غواصی تحت نظارت یک غواصی حرفه ای، واجد شرایط شیرجه تا 12 متر (40 فوت) هستند. این دوره در ابتدا برای افرادی طراحی شده بود که نمی توانستند زمان لازم را برای تکمیل دوره غواص در آب های آزاد اختصاص دهند. آنها می توانند این دوره را تکمیل کنند و بعداً به OWD ارتقاء دهند. می توانید آن را به عنوان مدرک کاردانی و غواص آب های آزاد را به عنوان مدرک لیسانس در نظر بگیرید.

آموزش شنا تهرانپارس
گواهینامه غواص آب آزاد: این گواهینامه غواصی است که اکثر غواصان از آن شروع می کنند. این یک گواهینامه کامل غواصی است که به شما و یک دوست غواصی اجازه می دهد غواصی را برنامه ریزی کنید و آنها را تا عمق 18 متر (60 فوت) دنبال کنید. مرکز غواصی از شما می خواهد که این کارت C را ببیند تا به شما اجازه دهد

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *