مجله آموزشی شنارو

حرکت شنا پروانه

حرکت شنا پروانه

حرکت شنا پروانه

هنگام آموزش پروانه، بهتر است روی جداسازی حرکات دست و پا تمرکز کنید. این قبل از استفاده از تعدادی تمرین حرکت پروانه برای یادگیری حرکت پروانه است. در اینجا، ما راه‌هایی را برای ایجاد حرکت صحیح کامل پروانه مورد بحث قرار می‌دهیم.حرکت شنا پروانه

اولین مدال طلای المپیک 200 متر پروانه ثبت شده توسط ویلیام یورزیک از ایالات متحده آمریکا در 2 دقیقه و 19.3 ثانیه در المپیک ملبورن در سال 1956 به دست آمد. تاکاشی ایشیموتو شناگر ژاپنی دوم شد. در ماده زنان، اولین مسابقه پروانه المپیک یک مسابقه پروانه ۱۰۰ متر بود که شلی مان در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن استرالیا در زمان ۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه برنده شد.
آموزش ضربه پروانه ای

پروانه مدرن از زمانی که پروانه اولیه با ضربه سینه بود راه طولانی را پیموده است. شنای پروانه ای سخت ترین حرکت شنا در مسافت های طولانی است زیرا به ریتم، قدرت و استقامت نیاز دارد. مهمترین عنصر در آموزش پروانه، ابتدا تنظیم ریتم دلفین است. روش‌های مختلفی برای آموزش ریتم پروانه‌ای به شناگران مبتدی وجود دارد، به طوری که حرکت دوگانه دلفین مورد استفاده در شنای پروانه‌ای مدرن، به‌طور خودکار تبدیل می‌شود و در سکته مغزی گنجانده می‌شود.

روش Laurie Lawrence برای آموزش پروانه بر جداسازی حرکات بازو و پا قبل از استفاده از تعدادی دریل پروانه ای برای ایجاد پروانه تمام سکته صحیح تمرکز دارد.

حرکت شنا پروانه
یادگیری شنا به عنوان یک تجربه مثبت

تعدادی مهارت وجود دارد که باید آنها را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه عناصر مهم فرآیند یادگیری شنا را آموزش دهید، حتی اگر والدین باشید.

در اینجا 7 مهارت مهمی که برای کمک به فرزندتان باید یاد بگیرید آورده شده است.

آموزش پروانه به کودکان خردسال
ضربات پروانه،
بازوهای پروانه،
اهمیت دریل پروانه ای
درست گرفتن ریتم،
پروانه تنفس کامل،
ایجاد استقامت،

اکنون نگاهی به این ویدیوی کوتاه بیندازید تا یک نمای کلی از آنچه باید بدانید به شما ارائه دهد

حرکت شنا پروانه

با برنامه 90 روزه ما پروانه خود را به سطح بعدی ببرید! هدف ما بهبود سرعت کلی شما در پروانه است، با شکستن و تمرکز بر روی 5 جنبه مختلف تکنیک پروانه: هم ترازی بدن، ضربه زدن، کشیدن، تنفس، و سرعت/زمان بندی. هر روز به مدت 90 روز، ما یک مجموعه سفارشی برای شما می نویسیم که می توانید آن را به برنامه آموزشی ساختاریافته خود اضافه کنید. مجموعه روزانه کمتر از 10 دقیقه از شما زمان می برد و با هدف و تمرکز خاصی در ذهن نوشته شده است. با یک مجموعه تست در ابتدای هر تمرکز و در پایان – می توانید پیشرفت خود را با پیشرفت در برنامه 90 روزه اندازه گیری کنید! بزرگترین کلید برنامه ما سازگاری است – پس آماده شوید تا 90 روز دست و پنجه نرم کنید تا برخی از پیشرفت های سریع را در پروانه خود مشاهده کنید!
تکمیل این دوره به شما کمک خواهد کرد

سرعت و زمان بندی صحیح یک ضربه پروانه ای کارآمد را بیاموزید!
بیاموزید که چگونه قدرت و استقامت خود را در Butterfly بهبود بخشید!
برای مسابقه پروانه بعدی خود بیشتر آماده باشید!
در سکته مغزی پروانه خود بیشتر احساس اطمینان کنید!

تکنیک ضربه پروانه

برای اطمینان از اینکه بیشترین وقت خود را در استخر می گذرانید، در اینجا چند نکته پیشرفته تکنیک ضربه پروانه وجود دارد که به شما کمک می کند.
پروانه در آب

بدن شما باید توسط تاج سر در حالی که شانه ها و باسن شما افقی هستند هدایت شود.
سعی کنید بدن خود را تا حد امکان به سطح آب نزدیک کنید.

عمل بازوی پروانه ای

حرکت بازو را می توان به سه حرکت پیشرانه و همزمان تقسیم کرد.
بازوها باید در جلوی بدن در بالای سطح آب کشیده شوند و توسط انگشت شست به داخل آب هدایت شوند. دست ها باید به اندازه عرض شانه از هم باز شوند و آرنج ها خم شده و کمی بالاتر از دست ها قرار گیرند.
سپس دست‌هایتان را به سمت پایین و بیرون بکشید تا شکل Y در جلوی بدن ایجاد کنید. بچرخانید و دستان خود را به سمت یکدیگر بکشید و آرنج خود را بالا نگه دارید.
در نهایت دستان خود را به سمت بالا و عقب بچرخانید و به موازات کنار بدن خود جارو بکشید.
بازیابی بازوها تهاجمی است زیرا آنها را در مقابل خود دراز می کنید تا دوباره وارد شوید. بازوهای خود را خارج از آب نگه دارید اما سعی کنید از پایین آوردن باسن خودداری کنید – هدف این است که تا حد امکان در نزدیکی آب قرار بگیرید.

لگد زدن پروانه

حرکت شنا پروانه

حرکت پا از باسن می آید. پاشنه ها و کف پاهای شما باید سطح را از زیر بشکند و زانوهایتان را کمی خم کنید.
ضربان شدید پاها بدن را به جلو می برد. سعی کنید پاهایتان را نزدیک به هم نگه دارید و مچ پایتان را شل کنید.
ضربه ضعیف شما باید زمانی رخ دهد که بازوها وارد و بیرون می روند.
سعی کنید دو لگد در هر چرخه بازو بزنید – یک بار برای بیرون راندن بازوها از آب برای بهبودی و یک بار برای ورود بازوها به آب.

تنفس پروانه ای

شایع ترین تنفس پروانه ای به سمت جلو است.
مانند کرال سینه، شانه های شما باید سرتان را از آب خارج کنند. جلوی شما باید به طور طبیعی همراه با مواج بدنتان بالا بیاید.
چانه خود را جلوی پیشانی خود نگه دارید و به سرعت از دهان نفس بکشید.
پس از دم، سر خود را به سرعت پایین بیاورید و سپس بازدم را از طریق دهان و بینی در زیر آب انجام دهید. سر شما باید دوباره قبل از بازوها وارد آب شود.
بازدم معمولاً در حین بالا بردن نهایی و دم و با شروع بازیابی بازوها انجام می شود.
برخی از شناگران رقابتی انتخاب می کنند که به پهلو نفس بکشند. این تکنیک شامل زمان‌بندی مشابه تنفس از پیش است، اما شناگر به جای بلند کردن سر، سر خود را برای استنشاق به یک طرف می‌چرخاند.

حرکت شنا پروانه

نفس کشیدن به پهلو می تواند به نزدیک تر شدن بدن به آب کمک کند، اما بسیاری از شناگران پیچش گردن را ناراحت کننده می دانند.
رایج ترین چرخه تنفسی یک بار در دو چرخه بازو است، اما برخی از شناگران رقابتی انتخاب می کنند که هر چرخه را برای مسابقات طولانی تر یا هر سه چرخه را برای مسابقات کوتاه تر شنا کنند.
یکی دیگر از روش‌های رایج تنفس دو بار در هر سه سیکل است – فقط از هر کدام که راحت‌تر هستید استفاده کنید.

چرخش پروانه

همانطور که برای دور زدن به دیوار نزدیک می‌شوید، دست‌های شما باید به طور همزمان در زیر، در یا بالای سطح مانند حرکت سینه لمس شوند.
پس از لمس، بلافاصله یک دست را به سمت عقب از دیوار دور کنید. سپس، قبل از اینکه پاهای خود را روی دیوار قرار دهید، بدن خود را با فشار دادن باسن و جمع کردن زانوها به سمت آن بچرخانید.
در حین حرکت، پاهای خود را با قدرت صاف کنید تا حرکت را از کنار استخر دور کنید.
یک ضربه پای دلفین را در زیر آب شروع کنید، زیرا حرکت شما کاهش می یابد، بازوهای خود را در مقابل خود نگه دارید و آماده شروع مرحله پیشرانه در زیر آب باشید.
اولین کشش بازو – به شکل Y – باید زمانی انجام شود که بدن هنوز کمی در زیر آب است اما موازی با سطح آب است.

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *