مجله آموزشی شنارو

شنای قورباغه سرعتی

شنای قورباغه سرعتی

شنای قورباغه سرعتی

آیا تا به حال بازی های المپیک را تماشا کرده اید و به این فکر کرده اید که چرا شناگران به روش های مختلف در آب تکان می خورند؟ اگر بخواهیم منصف باشیم، زمانی که افراد به یک مسابقه بزرگ راه می یابند، حرکات شنای آنها بیشتر شبیه سر خوردن به نظر می رسد تا بال زدن – اما آیا تفاوت بین هر سبک را می دانید؟شنای قورباغه سرعتی

در اینجا چهار حرکت شنای اصلی مورد استفاده در تمام مسابقات رقابتی که توسط FINA، فدراسیون بین‌المللی شنا استفاده می‌شود، آورده شده است. از کرال پشت گرفته تا پروانه، در اینجا یک راهنما برای هر کدام آورده شده است تا بتوانید آنها را امتحان کنید. مطمئن شوید که ساعت خود را برای شنا تنظیم کرده اید تا تمام معیارهای شما را ردیابی کند.
سبک آزاد

سبک آزاد که به عنوان کرال جلو نیز شناخته می شود، شناخته شده ترین شنا در بین تمام شناها است. برای مسابقات دوی سرعت و مسافت مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر سرعت برای مسابقات بسیار کارآمد است و می تواند شما را بدون صرف انرژی بیشتر از سایر ضربات دورتر ببرد.شنای قورباغه سرعتی

از مزایای شنای آزاد می توان به تمرینی فوق العاده به عضلات مرکزی بدن، بازوها، پاها و به خصوص عضلات کمر اشاره کرد. همچنین می تواند در هر 30 دقیقه شنا حدود 100 کالری بسوزاند.

واقعیت جالب: در حالی که پاهای شما یک عنصر ضروری در شنای آزاد هستند، حرکت آنها تنها حدود 10 درصد از نیروی محرکه سکته مغزی را زمانی که توسط یک شناگر آموزش دیده انجام می شود، تامین می کند.
نحوه انجام سکته مغزی آزاد:شنای قورباغه سرعتی

بدن خود را به صورت رو به پایین در آب قرار دهید، در حالی که بازوهای خود را از پهلوها دراز کرده و پاها را صاف کنید.
یک دست خود را به صورت قوس از آب بیرون بیاورید و شانه خود را بچرخانید، بنابراین دستتان دوباره با زاویه وارد آب شود. انگشتان شما باید همگی مستقیم باشند و در کنار هم نگه داشته شوند تا هنگام برخورد با آب مقاومت را به حداقل برسانند.

در حالی که این بازو بالا می رود، بازوی مقابل شما از میان آب زیر شما حرکت می کند و شروع به بلند کردن خود از آب می کند تا تنها زمانی که بازوی دیگر وارد آب می شود، همان حرکت را انجام دهد. بنابراین، هر دو بازو با هم در یک الگوی متناوب حرکت می کنند.
در حالی که بازوهای شما در حال حرکت هستند، پاهای شما دائماً در حال حرکت هستند که به آن ضربه بال زدن معروف است. پاهای شما موازی هستند و کمی زانو خم می شوند، زیرا پاهای شما به طور مداوم با هر سرعتی که می خواهید حرکت کنید، لگد می زنند.شنای قورباغه سرعتی

برای نفس کشیدن، صورت خود را به سمتی بچرخانید که بازوی شما بالا رفته است. شما می‌توانید انتخاب کنید که چند ضربه قبل از نفس کشیدن جدید انجام دهید و اگر می‌خواهید متناوب یا به سمت خاصی بچسبید.

سکته مغزی پروانه

تا حد زیادی چالش برانگیزترین حرکت شنای اصلی، پروانه برای تسلط بر تمرینات زیادی نیاز دارد. با این حال، هنگامی که به درستی انجام شود، اوج حرکت پروانه شناگر می تواند سریعتر از سبک آزاد آنها باشد. این سرعت به این دلیل است که ضربه دو بازو همراه با ضربه دلفین در پروانه کشش بیشتری نسبت به ضربه تک بازو دارد.

سکته مغزی پروانه یک تمرین عالی برای عضلات مرکزی بدن، بازوها، قفسه سینه و عضلات بالای کمر است که به قدرت و هماهنگی قابل توجهی نیاز دارد. به همین دلیل است که سکته پروانه در هر 30 دقیقه شنا حدود 450 کالری می سوزاند.

واقعیت جالب: پروانه در ابتدا به عنوان نوعی کرال سینه دیده می شد و تا سال 1952 به طور رسمی به عنوان یک سکته مغزی جداگانه شناخته نشد. اولین رقابت مهم شنا که شامل آن شد، بازی های المپیک 1956 در ملبورن بود.شنای قورباغه سرعتی
نحوه انجام استروک پروانه ای:

بازوهای خود را به شکل Y در مقابل خود قرار دهید، در حالی که انگشتان شست رو به پایین به سمت آب باشد. صورت شما باید در آب باشد.
بازوهایتان را به سمت پایین بکشید و از میان آب بیرون بیاورید، آرنج‌هایتان را کمی خم کنید تا زمانی که بازوها با بدنتان موازی شوند. در حالی که این اتفاق می افتد، از عضلات شانه خود استفاده کنید تا سر خود را بالا بیاورید تا نفس بکشید.
بازوهای خود را مانند یک جفت بال پروانه به سمت بالا و خارج از آب در پشت سر خود بیاورید، سپس شانه های خود را بچرخانید تا بازوهای خود را به حالت اولیه برسانید و این حرکت را تکرار کنید.
در حالی که بازوهای شما هر چرخه سکته مغزی را کامل می کنند، پاهای شما یک ضربه دلفین انجام می دهند. پاهای خود را در کنار هم نگه دارید تا هنگام بالا و پایین حرکت کردن، یک خط صاف ایجاد کنید.

شنای قورباغه سرعتی
پاهای خود را به سمت بالا لگد بزنید تا پاشنه ها و کف پاهایتان از آب بلند شوند. سپس در حالی که بازوهایتان دوباره وارد آب می شوند، دوباره پاهای خود را به پایین لگد بزنید. از این ترکیب حرکات برای هل دادن شما به جلو در آب استفاده کنید.

سکته سینه

گاهی اوقات به عنوان “سکته قورباغه” شناخته می شود، تصور می شود که سبک کرال سینه از تقلید از قورباغه های شنا نشات گرفته است. همچنین به عنوان بی دردسرترین سکته مغزی برای یادگیری در نظر گرفته می شود، با کرال سینه مخصوصاً برای شناگران تازه کار که هنوز راحت نیستند صورت خود را زیر آب قرار دهند، محبوبیت دارد.

در حالی که شنای سینه ممکن است کندترین حرکت شنای اصلی باشد، یک گزینه عالی برای تمرینات قلبی استقامتی است. در درجه اول به عضلات همسترینگ و قفسه سینه شما کمک می کند و عضلات هسته مرکزی، بازو و ران شما نیز تقویت می شوند. به ازای هر 30 دقیقه شنای سینه، بدن شما تقریباً 200 کالری می سوزاند.

شنای قورباغه سرعتی

واقعیت جالب: ما می دانیم که کرال سینه به قدمت عصر حجر است، زیرا در غار شناگران در نزدیکی وادی سورا، که در بخش جنوب غربی مصر، نزدیک به لیبی است، به تصویر کشیده شده است.
نحوه انجام کرال سینه:

در حالت افقی، بدن خود را به صورت افقی و صورت خود را در سمت راست شروع کنید شنای قورباغه سرعتی

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *