مجله آموزشی شنارو

شنای کرال پشت حرفه ای

شنای کرال پشت حرفه ای

شنای کرال پشت حرفه ای

ترس خود را رها کن بسیاری از مردم به دلیل ترس از غرق شدن، یادگیری شنا را به تعویق می اندازند. در حالی که غرق شدگی اتفاق می افتد، بسیاری از آنها را می توان با اقدامات ایمنی ساده جلوگیری کرد. هر زمان که شنا می کنید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید، و احتمال غرق شدن به طور چشمگیری کاهش می یابد(شنای کرال پشت حرفه ای)

تنها شنا نکن همیشه با یک نفر دیگر که شناگر قوی است، شنا کنید، اگر نه چند نفر دیگر. منطقه ای با نجات غریق معمولا بهترین مکان برای شنا است.
شروع به شنا در آب متحرک نکنید. اگر در حال یادگیری شنا در اقیانوس یا رودخانه هستید، باید از حرکت آب بیشتر آگاه باشید. اگر باید شنا کردن را به این طریق یاد بگیرید، سعی کنید مطمئن شوید که با کسی هستید که می‌داند او چه می‌کند، و حتماً مرحله بیرون آمدن از رودخانه یا رودخانه تندرو (در زیر) را بخوانید.
تا زمانی که تجربه کافی از آب داشته باشید و در آب راحت باشید، از وسایل ایمنی مناسب استفاده کنید.
در عمقی بمانید که می توانید کنترل کنید. هنگامی که برای اولین بار شنا را یاد می گیرید، وارد آبی نشوید که آنقدر عمیق است که نمی توانید در آن بایستید. به این ترتیب، اگر مشکلی پیش آمد، می توانید به سادگی بایستید و نفس بکشید.

(شنای کرال پشت حرفه ای)

در شرایط نامساعد آب و هوایی از شنا کردن خودداری کنید. شنا کردن در یک دوش بارانی ملایم باید خوب باشد، اما اگر نزدیک شدن طوفان را دیدید یا شنیدید، فوراً از آب خارج شوید. این قانون بدون توجه به اینکه چقدر خوب می توانید شنا کنید باید رعایت شود.
در آبی که خیلی سرد است شنا نکنید. اگر در آب سرد هستید، حرکت دادن اندام برای دست و پا زدن می تواند ناگهان دشوار شود.

2
به شناور بودن عادت کنید. وقتی در آب هستید، کنار استخر یا اسکله را نگه دارید و اجازه دهید پاهایتان در پشت سرتان شناور شوند – اگر اجازه دهید به راحتی بلند شوند. اما، برای برخی از افراد، آنها دوست دارند در حالی که بالاتنه شما شناور است، به پایین فرو روند. نگران نباشید؛ فقط روش را دوباره امتحان کنید. این کار را روی شکم و پشت خود تمرین کنید، تا زمانی که عادت کنید نیمی از بدنتان شناور شود.(شنای کرال پشت حرفه ای)

به محض اینکه آماده شدید سعی کنید روی پشت یا شکم خود شناور شوید. در یک عمق کم بمانید تا در صورت عدم موفقیت بتوانید به سادگی بایستید. در حالی که بینی و دهانتان در هوا هستند، داشتن آب در اطراف گوش‌هایتان ممکن است عجیب باشد، اما به آن عادت خواهید کرد. برای ثبات بیشتر، بازوهای خود را در یک زاویه قائم بیرون بیاورید تا بدن شما به شکل “T” باشد. وقتی برای اولین بار شناور می شوید، می توانید نفس عمیق بکشید و سپس شناور شوید. اگر ریه های شما پر از هوا باشد، بدن شما مطمئناً شناور خواهد شد. این کار را تا زمانی انجام دهید که تجربه بیشتری داشته باشید.

3
وحشت نکنید. همیشه به یاد داشته باشید که اگر در عمق غیرقابل کنترلی قرار دارید یا به سادگی نمی توانید اندام خود را حرکت دهید – روی پشت خود شناور هستید، یک بازگشت مجدد دارید. اگر نمی‌توانید شنا کنید، به اطراف تکان نخورید یا به سرعت نفس نکشید. به سادگی تا جایی که می توانید صاف دراز بکشید و اجازه دهید آب شما را با خود حمل کند تا زمانی که آرامش خود را به دست آورید.(شنای کرال پشت حرفه ای)

یک نکته خوب برای شناور شدن به پشت این است که نفس خود را حبس کنید و ریه های پر از هوا داشته باشید. نکته خوب دیگر این است که شکم خود را بیرون بیاورید.[3]

4
بازدم زیر آب را تمرین کنید. در حالی که هنوز در عمق کم هستید، نفس عمیقی بکشید و صورت خود را زیر آب بگذارید. به آرامی بینی خود را بیرون دهید تا نفس خود را از دست بدهید، سپس دوباره بالا بیایید. حباب ها باید بیرون بیایند. شما همچنین می توانید بازدم را از دهان خود خارج کنید، اما معمولاً به صورت حباب های بزرگ تا زمانی که در نهایت جریانی از حباب ها را خارج کنید.[4]

اگر در هنگام بازدم از طریق بینی احساس ناراحتی می کنید، می توانید آن را بسته نگه دارید یا از یک پلاگ بینی استفاده کنید و از طریق دهان بازدم کنید.

تصویر با عنوان Swim Step 5
5
از عینک (اختیاری) استفاده کنید. استفاده از عینک می تواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری در باز کردن چشمان خود در زیر آب داشته باشید و به شما امکان می دهد واضح تر ببینید. یک جفت با دایره های اسفنجی دور چشم پیدا کنید و آنها را در آب فرو کنید تا به پوست شما بچسبند. بند را در پشت سر خود محکم کنید تا عینک به خوبی قرار بگیرد

لگد زدن به پاهایتان را تمرین کنید. چه روی پشت خود شناور باشید و چه هنوز کنار استخر نگه داشته اید، می توانید لگد زدن را تمرین کنید. (برای اینکه ببینید هر ضربه تا چه حد می تواند شما را به حرکت درآورد، آن را با استفاده از کیک بورد تمرین کنید. این به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد بالا نگه داشتن سر خود روی تکنیک ضربه زدن خود تمرکز کنید.)

ضربه بال زدن را امتحان کنید. انگشتان پای خود را مانند یک بالرین به سمت بیرون بکشید، پاهای خود را بیشتر صاف نگه دارید و در حین انجام ضربات کوچک پاهای خود را به طور متناوب تغییر دهید. شما باید بیشترین خمش را در مچ پا احساس کنید.

ضربه شلاقی را امتحان کنید. پاهای خود را از باسن تا زانو و از زانو تا مچ پا محکم در کنار هم نگه دارید. زانوهای خود را به گونه ای خم کنید که ساق پا تا زاویه 90 درجه بالا بیاید، سپس به سرعت ساق پا را از هم جدا کرده و با حرکت دایره ای حرکت دهید و ران های خود را در تمام مدت کنار هم نگه دارید. (یعنی با هر پا نیم دایره بکشید و پای راست را به سمت راست و پای چپ را به سمت چپ حرکت دهید.) ساق پاهای خود را در پایین دایره به هم برگردانید و دوباره آنها را بالا بیاورید تا ضربه دوباره شروع شود.

(شنای کرال پشت حرفه ای)

یک ضربه تخم مرغ کوب را امتحان کنید. از این لگد معمولاً برای پا گذاشتن آب استفاده می‌شود و در حالت عمودی قرار می‌گیرد و سر و شانه‌های شما بالاتر از آب است. با زانوهای خم شده و پاهایتان کمی بازتر از عرض لگن شروع کنید. سپس هر پا را همانطور که روی دوچرخه انجام می‌دهید «پدال کنید»، فقط آنها در جهت مخالف حرکت می‌کنند: در حالی که یک پا «به جلو» پدال می‌زند، پای دیگر باید «به عقب» پدال بزند. این یکی برای عادت کردن به کمی تمرین نیاز دارد، اما برای “استراحت” زمانی که پاهای شما نمی توانند کف را لمس کنند، مفید است.

2
نحوه انجام خزیدن را بیاموزید. کرال ها حرکات بسیار خوبی برای یادگیری به عنوان یک مبتدی هستند و خیلی سریع شما را به حرکت در می آورند. در اینجا نحوه انجام آنها آمده است:[6]

ابتدا کرال پشت را امتحان کنید. صاف روی پشت خود شناور شوید و با پاهای خود یک ضربه فلاتر انجام دهید. با بازوهایتان، حرکت «خزیدن» را انجام دهید، یک دست را مستقیماً به هوا ببرید و در حالی که دوباره وارد آب کنار سرتان می‌شود، آن را صاف نگه دارید. هنگامی که زیر آب قرار گرفت، آن را خم کنید تا به حالت مستقیم در کنار پهلوی خود بازگردد و این کار را تکرار کنید. در حین شنا، بازوهای خود را جایگزین کنید و سعی کنید انگشتان خود را در کنار هم قرار دهید و دستان خود را تا حد امکان صاف نگه دارید.
سکته جلویی (که به عنوان کرال آزاد یا آمریکایی نیز شناخته می شود) را امتحان کنید. روی شکم خود شناور شوید، با پاهای خود یک ضربه بال زدن انجام دهید و از بازوهای خود برای “خزیدن” به جلو استفاده کنید. یکی از بازوها را از آب بیرون بیاورید تا “دراز” به جلو باشد، سپس آن را به سمت پایین بیاورید و با استفاده از دست خود، آب را به پشت خود فشار دهید. بازوهای جایگزین برای نفس کشیدن، سر خود را به یک سمت زیر بازویی که در حال خزیدن است بچرخانید و به اندازه کافی بلند کنید تا نفس بکشید. هر بار زیر یک بازو نفس بکشید، به طوری که هر دو بار یک بار نفس بکشید.

3
آج آب. پا گرفتن آب می تواند به شما کمک کند تا نفس خود را بگیرید و بدون شنا کردن، سر خود را بالا نگه دارید. لگد زدن تخم مرغ ذکر شده در بالا را انجام دهید و از دستان خود برای حفظ تعادل خود با “قطعه زنی” استفاده کنید – ساعدهای خود را صاف روی سطح آب نگه دارید و تصور کنید آنها چاقوی کره ای هستند که روی یک تکه نان تست پخش می شوند. یک دست را در یک دایره در جهت عقربه های ساعت و بازوی دیگر را در یک دایره خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید.[7] تصویر با عنوان Swim Step 9
4
از بازوهای خود برای بالا آمدن از پایین استفاده کنید. اگر زیر آب هستید و می‌خواهید بالا بیایید، از بازوهای خود برای حرکت خود استفاده کنید. آنها را مستقیماً بالای سر خود قرار دهید و به سرعت آنها را به طرفین خود پایین بیاورید. این باید شما را چند فوت بالا بکشد.

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *