مجله آموزشی شنارو

معرفی بهترین کلاس شنا

معرفی بهترین کلاس شنا

اولین بار برای هر چیزی می تواند بسیار زیاد باشد، اولین روز دبیرستان، اولین قرار ملاقات، اولین درس رانندگی و، بله، اولین درس غواصی شما.(معرفی بهترین کلاس شنا )

 

معرفی بهترین کلاس شنا

 

معرفی بهترین کلاس شنا

هنگامی که برای اولین بار پشت فرمان خودرو لغزیدید، سال ها تجربه مشاهده سایر رانندگان را داشتید، زیرا آنها از ابزارهای مختلف – پدال گاز، ترمز، چرخ فرمان – که یک راننده استفاده می کند استفاده می کردند. دانستن عملکرد اصلی آن موارد باعث شد اولین تجربه شما کمی کمتر استرس داشته باشد. به زودی دیگر آگاهانه به آنها فکر نمی کنید. وقتی تمام وسایل غواصی را که یک غواص برای رفتن به زیر آب می پوشد می بینید، ممکن است شما را در مورد غواصی تجدید نظر کند. نباید، به زودی هر مورد به خوبی برای شما شناخته می شود.معرفی بهترین کلاس شنا

روز اول یادگیری چیزی می تواند با دانش کمی پیشرفته آسان تر باشد. برای کاهش برخی از اضافه بارهای اطلاعاتی روز اول، تعدادی از تجهیزاتی که با آن مواجه خواهید شد را معرفی می کنیم تا جذب کمتری داشته باشید.
تجهیزات غواصی – به چه تجهیزات غواصی نیاز دارید
تجهیزات غواصی – به چه تجهیزات غواصی نیاز دارید
دنده اصلی غواصی

افرادی که به غواص شدن فکر می کنند اغلب به تعویق می افتند زیرا معتقدند این کار بسیار گران است. قیمت تجهیزات کامل غواصی می تواند به راحتی بیش از هزار دلار هزینه داشته باشد، حتی فقط برای تجهیزات اولیه. آموزش برای صدور گواهینامه اولیه به طور کلی شامل هزینه اجاره تجهیزات غواصی است.

معرفی بهترین کلاس شنا

پس از دریافت گواهی، مواردی از تجهیزات را می توان اجاره کرد. استفاده از وسایل غواصی اجاره ای شما را به عنوان یک مبتدی نشان نمی دهد. بسیاری از غواصان باتجربه که به اندازه کافی غواصی نمی کنند تا آن را مقرون به صرفه کنند، همچنان به جای خرید، اجاره می دهند. قوانین چمدان خطوط هوایی نیز وارد عمل می شوند، گاهی اوقات ارزان تر و راحت تر است که وسایل خود را در خانه بگذارید و در مرکز غواصی اجاره کنید.

در اینجا برخی از موارد ضروری است که در طول آموزش با آنها آشنا می شوید.

معرفی بهترین کلاس شنا
سیلندر غواصی
مخزن غواصی (یا سیلندر) هوای فشرده شما را به عنوان بخشی از تجهیزات غواصی ذخیره می کند.
مخزن غواصی (یا سیلندر) هوای فشرده شما را به عنوان بخشی از تجهیزات غواصی ذخیره می کند.

سیلندر غواصی که مخزن غواصی نیز نامیده می شود، حاوی هوای فشرده ای است که در زیر آب استفاده می کنید. مگر اینکه به رنگ سبز یا سفید رنگ شده باشد مخزن اکسیژن نیست. بسیاری از افرادی که غواص نیستند از مخازن غواصی به عنوان مخزن اکسیژن یاد می کنند، اما انجام این کار اشتباه است. تنفس 100 درصد اکسیژن در سطح، جای خود را برای درمان های پزشکی دارد و غواصان فنی ممکن است از آن در آب های کم عمق استفاده کنند، اما فراتر از اعماق کم، به سم تبدیل می شود.

معرفی بهترین کلاس شنا

پر کردن استاندارد سیلندرهای غواصی مانند تنفس طبیعی شماست، 21% اکسیژن. مخازن غواصی در چند اندازه مختلف هستند و از آلومینیوم یا فولاد ساخته شده اند. آلومینیوم 80cf رایج ترین مورد استفاده در آموزش و اجاره است. همانطور که آموزش خود را شروع می کنید، فقط اندازه و نوع مخزن مورد استفاده خود را وارد کنید تا اطلاعات بعداً در دسترس باشد. تعداد کمی از غواصان مخازن خود را خریداری می کنند، زیرا اجاره مخازن پر شده آسان تر است.
وزن ها
کمربند وزنه سربی غواصی روی سنگ گرانیتی
کمربند وزنه غواصی غواصی روی سنگ گرانیتی

بیشتر مردم از شنیدن وزنه زدن شما در هنگام غواصی شوکه می شوند. فلاش بک به فیلم های درجه b که در آن گانگسترها وزنه هایی را دور بدن هایی که می خواهند از شرشان خلاص شوند قرار می دهند. هدف از وزنه ها کمک به تعادل خنثی در حین و مهمتر از همه در پایان شیرجه است. اگرچه ممکن است شبیه آن نباشد، یک غواص با لباس غواصی و تجهیزات غواصی بدون وزن اضافی شناور می شود.

همچنین مخزن هوای مورد استفاده را در خود نگه می دارد. آن هوا بین 4 تا 7 پوند وزن خواهد داشت و برای جبران شناوری اضافی به وزنه هایی نیاز دارید. وزنه ها معمولاً همراه با اجاره شیرجه یا تانک گنجانده می شوند.

معرفی بهترین کلاس شنا
BCD
BCD از نوع ژاکت
BCD از نوع ژاکت

دستگاه کنترل شناوری به نام BCD یا BC یکی از اختراعات مهمی است که غواصی را به یک ورزش سرگرم کننده تبدیل می کند. در حالی که طرح های مختلفی وجود دارد، این دستگاه از نوع جلیقه، تجهیزات غواصی را به شما متصل می کند و به حفظ شناوری خنثی کمک می کند.

BCD حاوی یک تخته پشتی و تسمه هایی است که سیلندر غواصی را پشتیبانی و متصل می کند. رگولاتور مرحله اول به سیلندر و یک شلنگ از آن به BCD شما متصل می شود. این یک شیلنگ کم فشار است و اتصال به مثانه هوای BCD است.

معرفی بهترین کلاس شنا

یک دکمه بادکن اجازه می دهد تا هوای سیلندر وارد BCD شود و شناوری را افزایش دهد. یک شیر تخلیه به غواص این امکان را می دهد که هوا را از BCD آزاد کند که شناوری کمتری دارد. هر چه بتوانید شناوری خنثی را حفظ کنید، شیرجه بهتر و ایمن تر است.

بسیاری از صدمات غواصی، اگر نه بیشتر، زمانی رخ می دهد که غواصان خیلی سریع به سطح زمین بازگردند. بسیاری از مواقع این اتفاق می افتد که یک شیرجه بیش از حد شناور می شود. یک BCD اغلب دارای چند جیب برای ذخیره برخی چیزهای کوچک و مکان هایی برای گیره بر روی سایر مواردی است که در غواصی استفاده می شود. این کار دست را برای کارهای دیگر باز می کند.
تنظیم کننده
رگولاتور یک قطعه ضروری از تجهیزات غواصی است
رگولاتور یک قطعه ضروری از تجهیزات غواصی است معرفی بهترین کلاس شنا

Jacques-Yves Cousteau و Émile Gagnan “آکوا ریه” را در سال 1943 اختراع کردند. Aqua-lung اولین قدم مهم در آنچه ما اکنون غواصی می نامیم بود، در واقع برای چندین دهه تجهیزات غواصی را aqua-lung می نامیدند.

تیم شنارو به سرپرستی مهرداد وفایی اصیل و مربی گری استاد میثم ادراکی آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط وب سیکس websix.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *